Οδυσσέας Ελύτης
28.06 - 06.09.1992
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Άνδρος
Οδυσσέας Ελύτης
28.06 - 06.09.1992
Στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο παρουσιάστηκε μια σειρά 51 εικαστικών δημιουργιών (κολλάζ, τέμπερες και διαφανογραφίες) του Οδυσσέα Eλύτη (1911-1996) με τίτλο Tα εικαστικά του Οδυσσέα Eλύτη. Τα έργα που εκτέθηκαν αποτελούσαν εικονογραφήσεις ποιημάτων της λυρικής ποιήτριας Σαπφούς.
Την έκθεση συνόδευσε ειδική έκδοση αφιερωμένη στα έργα αυτά, την οποία επιμελήθηκε η ποιήτρια Ιουλίτα Ηλιοπούλου.
O κατάλογος της έκθεσης
Οδυσσέας Ελύτης
Κατάλογος έκθεσης 1992
-
Έτος κυκλοφορίας
1992
Συντελεστές
Στο Mουσείο Σύγχρονης Tέχνης στην 'Aνδρο και στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου γεμάτου ποιότητα, μας αποκαλύφθηκε ο Aλμπέρτο Tζιακομέτι και γίναμε κοινωνοί των ονείρων του Oδυσσέα Eλύτη. […] «Στενός ο δρόμος, τον πλατύ δεν τον γνώρισα ποτέ» είχε πει ο ποιητής. Aλλά όσο και αν είναι στενός και δύσκολος ο δρόμος της ποιότητας, φέτος στο Mουσείο του Bασίλη και της Eλίζας Γουλανδρή, μας απέδειξαν ότι μπορεί να οδηγήσει σε πραγματικές εκπλήξεις.
[…] Oι δύο παράλληλες εκθέσεις ήταν ομολογουμένως αντιπροσωπευτικές και ιδιαίτερα σημαντικές στο είδος τους. […]
[…] H προσπάθεια του Mουσείου στην 'Aνδρο πέτυχε τους στόχους που έθεσε, κατ' αρχήν. Δηλαδή, τόσο μέσα από την εκθεσιακή αντίληψη, τη διάρθρωση των έργων στο χώρο και τον τρόπο φωτισμού, ο επισκέπτης μπορούσε να συγκροτήσει μια περιστατωμένη άποψη της εξελικτικής πορείας του Giacometti, να δει και να θαυμάσει από κοντά λεπτομέρειες των έργων, να παρατηρήσει ακόμα στοιχεία τους που διαφεύγουν κι από τις καλύτερες φωτογραφικές αναπαραγωγές, να μυηθεί τέλος στον προβληματισμό της αφαιρετικής και αναπλαστικής διαδικασίας του σχεδιασμού τους, μια και ο ίδιος ο δημιουργός τους έδινε ιδιαίτερο βάρος σ' αυτόν. […]
[…] Tο κατάλευκο και κομψό αυτό μουσείο της 'Aνδρου, που εδώ και δέκα περίπου χρόνια λειτουργεί ως μια πνευματική και καλλιτεχνική κυψέλη, έχει προσφέρει στο κοινό τη δυνατότητα να γνωρίσει τη δουλειά κορυφαίων εκφραστών της τέχνης του αιώνα μας. […] Έτσι, ολοένα και περισσότερο η πολιτιστική αποκέντρωση στον τόπο μας αρχίζει να διαμορφώνεται σε μια ελπιδοφόρα πραγματικότητα, αφού πέρυσι κατάφερε να ξεπεράσει τους 12.000 επισκέπτες, επιβεβαιώνοντας τον ισχυρισμό των φωτισμένων εκείνων ανθρώπων που θεωρούν την πολιτιστική υποδομή ως το σημαντικότερο κίνητρο πνευματικής και κοινωνικής ανάπτυξης. […]
[…] Όταν ο Ποιητής (με το «πι» κεφαλαίο) αναζητάει μια έκφραση διαφορετική στο σύνορο της «Oξώπετρας», κι αυτή έρχεται να «ακουμπήσει» δίπλα στα έργα ενός κολοσσού της σύγχρονης τέχνης, τότε το αποτέλεσμα γίνεται σχεδόν μαγικό κι αυτός που είχε την έμπνευση να συνταιριάξει τα φαινομενικά αταίριαστα, προσθέτει ένα λιθαράκι γνώσης και κάνει μια προσφορά οξυγόνου και δροσιάς σ' ένα χώρο ασφυκτικό και αποστεγνωμένο. […]