E. V. Thaw, Νέα Υόρκη
B. C. Holland, Σικάγο
Thomas Gibson Fine Art, Λονδίνο
Ιδιωτική συλλογή, από το 1985
Paper, Λονδίνο, Thomas Gibson Fine Art, 4 Ιουνίου-12 Ιουλίου 1985, εικ. σ. 53
Alberto Giacometti, Άνδρος, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 28 Ιουνίου-6 Σεπτεμβρίου 1992, αρ. 68, εικ. σ. 117
Ματιές στον αιώνα, Άνδρος, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 28 Ιουνίου-20 Σεπτεμβρίου 1998, σσ. 100-103, εικ. σ. 102
Στο έργο του Giacometti το σχέδιο κατέχει την ίδια θέση με τη γλυπτική και τη ζωγραφική. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρείται προπαρασκευαστική τεχνική, που τη χρησιμοποιούσε μόνο σαν στάδιο, σχεδίασμα. Αντίθετα, αποτελούσε ένα επιπλέον μέσο για να εκφράζει ό,τι τον συγκινούσε και ήθελε να αναπαράγει. Από την άλλη, ο Giacometti ποτέ δεν έδειξε προτίμηση σε ένα θέμα έναντι κάποιου άλλου. Ίσως έτσι εξηγείται το γεγονός ότι πολλά έργα του έχουν εξαιρετικά απλές θεματικές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το Εσωτερικό με μπαούλο και καλάθι με ξύλα.
Φτιαγμένο κατά πάσα πιθανότητα στη Στάμπα, στη διάρκεια της ετήσιας επίσκεψης του καλλιτέχνη στο οικογενειακό σπίτι, τούτο το έργο με το απολύτως στοιχειώδες θέμα μάς δίνει την ευκαιρία να αναλύσουμε τη δουλειά του Giacometti πάνω στην προοπτική. Με λίγες μόνο μολυβιές δίνει μια εντύπωση βάθους, υποδηλώντας τις γραμμές του εδάφους και το άνοιγμα μιας πόρτας. Κοντά στο μπαούλο, σχεδιασμένο όπως ένα παραλληλόγραμμο, δεσπόζει το ξύλινο καλάθι, το οποίο ο καλλιτέχνης επεξεργάστηκε με μεγάλη λεπτομέρεια. Ιδιαίτερα δείχνει να τον ενδιαφέρει ο σωρός των καυσόξυλων. Ενώ η υπόλοιπη σύνθεση θέλει να είναι εντελώς ρεαλιστική και πιστή στις αναλογίες, τα κομμάτια των ξύλων εμφανίζονται σαν κυβιστικά σχήματα, εναλλασσόμενα μεταξύ κύκλων, τετραγώνων και τριγώνων. Η έμφαση σε ένα διαφορετικό στυλ, σε συνδυασμό με τις σημαντικές διαστάσεις του χαρτιού, καθιστούν το σχέδιο ένα ολοκληρωμένο έργο, απλό ασφαλώς, αλλά άψογα δουλεμένο.