Ιδιωτική συλλογή, από το 1970
Μνήμες λουσμένες στο όνειρο, Αθήνα, Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 5 Αυγούστου-3 Δεκεμβρίου 2023
Miguel Orozco, Catalogue Raisonné of Picasso Posters, academia.edu, 17 Μαΐου 2019, σσ. 287-288, αρ. 660 (εικ. δύο άλλων υπογεγραμμένων αντιτύπων)
Ο Picasso ήταν ανέκαθεν γνωστός για την τάση του προς τον πειραματισμό. Καμία τεχνική, κανένα μέσο, καμία μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης δεν του ήταν ξένη. Στον τομέα της χαρακτικής τον ενδιέφερε ιδιαιτέρως η λινογραφία, που την έμαθε στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Του πρόσφερε τη δυνατότητα όχι μόνο να σχεδιάζει παχύτερα και πιο ελαστικά περιγράμματα, αλλά και να πειραματίζεται ευκολότερα και αποτελεσματικότερα στην επισώρευση στρώσεων χρώματος.
Ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή επισκέφτηκαν τον μαιτρ στη βίλα του στο Μουζέν την άνοιξη του 1970. Από τούτη την αλησμόνητη συνάντηση έφυγαν με ενθύμιο την παρούσα λινογραφία, με χρονολογία, υπογραφή και αφιέρωση. Το έργο αναπαριστά την κατατομή του αγαπημένου μοντέλου του ζωγράφου εκείνο τον καιρό, της συζύγου του Jacqueline. Την ίδια περίοδο οργανώθηκε στην γκαλερί Beyeler της Βασιλείας έκθεση με λινογραφίες του Picasso. Η αφίσα της έκθεσης ήταν αντίγραφο αυτής της λινογραφίας, που ο δημιουργός πρέπει να εκτιμούσε πολύ. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε τον λόγο: το τόσο γοητευτικό αλλά και αυστηρό προφίλ της Jacqueline φαιδρύνεται από ζωηρά, δροσερά χρώματα, προσδίδοντας στο σύνολο τέτοια αισιοδοξία και χαρά που λίγα χαρακτικά έχουν επιτύχει να μεταδώσουν μέχρι σήμερα.
.